Rada artystyczna
RADA ARTYSTYCZNA
INNOWACJI TANECZNO - TEATRALNEJ
W XXX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W KRAKOWIE
Jakub
Krzak
taniec towarzyski,
Kierownik Artystyczny |
|
Dyplomowany trener II klasy tańca
sportowego, instruktor tańca sportowego, Prezes Małopolskiego Związku
Tańca, Sędzia Federacji Tańca Sportowego. Magister Wychowania Fizycznego na AWF Kraków. Od wielu lat prowadzi zajęcia z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Jego podopieczni to Półfinaliści BLACKPOOL DANCE FESTIVAL, GERMAN OPEN
CHAMPIONSHIPS, Mistrzowie Polski, Mistrzowie Polski Południowej, Mistrzowie
Okręgu Małopolskiego, zwycięzcy Turniejów zagranicznych. Po za tańcem turniejowym mocno angażuje się w projekty artystyczne w teatrach (Festwiale Teatralne, Gale w Krakowskim Teatrze VARIETE, pokazy i spektakle w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, w Teatrze Ludowym w Krakowie) i w telewizji (Mam Talent - TVN, Got To Dance - Polsat, World Of Dance - Polsat, Gala VIVA Najpiękniejsi - TVP i inne). Interesuje się również sportami zimowymi (trener II klasy narciarstwa zjazdowego,
instruktor narciarstwa), teatrem (aktor teatru "Krynologi”), dziennikarstwem
sportowym. Organizator Cracow Open Dance Chamionships oraz Salt City Dance Festival, które to od roku 2012 są jednymi z największych wydarzeń tanecznych w tej części Polski. Założyciel i trener Klubu Tańca Elita. Właściciel Elita Dance Center.
Piotr Krajewski
tańce narodowe |
|
Alina
Towarnicka-Niedźwiedź
taniec klasyczny |
|
Dyplomantka
Warszawskiej Szkoły Baletowej, od 1975 r. była związana z Operą Krakowską,
gdzie jako I Tancerka zatańczyła główne partie w wielu spektaklach baletowych
m.in "Królewna Śnieżka", "Coppelia",
"Kopciuszek", "Carmen", "Anna Karenina" czy
"Cudowny Mandaryn. Poza udziałem w baletach brała również czynny udział w
całym repertuarze operowym i operetkowym. W tym okresie współpracowała też z
kabaretem, filmem i telewizją jako tancerka i choreograf. Pełniła różne funkcje
w teatrze, była asystentem choreografa, inspektorem baletu, a w latach 2003 -
2006 kierownikiem Zespołu Baletowego.
Od wielu lat zajmuje się pracą pedagogiczną, początkowo w
Studiu Baletowym przy Operze Krakowskiej, następnie zakłada wraz z mężem
Wacławem Niedźwiedziem Studio Baletowe w Chrzanowie oraz Studio Tańca
Klasycznego w Krakowie. Od roku 2005 prowadzi zajęcia z tańca i ruchu scenicznego
ze studentami Wydziału Wokalno - Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest
autorką wielu choreografii do różnego rodzaju koncertów operetkowych, koncertów
baletowych dla dzieci, spektakli baletowych w Operze Krakowskiej oraz
spektakli przygotowywanych przez studentów Wydziału Wokalno - Aktorskiego
Akademii Muzycznej w Krakowie. Od roku 2009 współpracuje jako pedagog i
choreograf z Zespołem Baletowym "Cracovia Danza", a od 2010 r. prowadzi zajęcia z techniki tańca klasycznego
w klasach teatralno- tanecznych w XXX LO.
Wacław Niedźwiedź
taniec klasyczny
|
|
Artysta baletu, absolwent Bytomskiej Szkoły Baletowej ,
tańczył na wielu scenach operowych i baletowych w Polsce m.in. w Łodzi,
Poznaniu, Szczecinie, BYtomiu i w Krakowie. Ma na swoim koncie główne partie w
spektaklach baletowych takich jak: "Jezioro Łabędzie",
"Giselle", "Don Kichot", "Korsarz", "Kopciuszek",
"Królewna Śnieżka", "Carmen", "Anna Karenina",
"Paquita", "Cudowny Mandaryn".
Od wielu lat zajmuje się pracą pedagogiczną , początkowo w
Szkole Baletowej w Bytomiu, następnie w Studio Baletowym przy Operze
Krakowskiej. W 1998 r. zakłada wraz z żoną Aliną Towarnicką Studio Baletowe
przy Domu Kultury w Chrzanowie, gdzie przez dwanaście lat pracuje z dziećmi i
młodzieżą ucząc różnych technik tanecznych. Zajmuje się również realizacją
koncertów baletowych. W roku 2000 zakłada i prowadzi Studio Tańca Klasycznego w
Krakowie - które istnieje do dzisiaj. Od roku 2012 współpracuje z XXX LO, gdzie
prowadzi z młodzieżą klas teatralno- tanecznych zajęcia z techniki tańca
klasycznego.
Aleksander Kopański
taniec współczesny
|
|
Tancerz, choreograf, aktor. Absolwent
Państwowej Szkoły Muzycznej. Przez 10
lat trenował wyczynowo akrobatykę zdobywając sportową klasę mistrzowską.
Posiada dyplom tancerza zawodowego, przyznawany przez Związek Artystów Scen
Polskich, oficjalnie honorowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa
Narodowego. Przez ponad siedem sezonów tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu
(jednego z pierwszych obok Poznania teatrów tańca współczesnego w Polsce). Jego
debiut sceniczny miał miejsce w Indiach. Od tamtego czasu występował z teatrem
w Kanadzie, Chinach, Wielkiej Brytanii, oraz krajach całej Europy. Prowadził
zajęcia z body conditioning oraz z tańca współczesnego w ramach Międzynarodowej
Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu, jak
również w ramach Studium Teatru Fizycznego powstałym przy ŚTT.
Aktualnie współpracuje z Teatrem Słowackiego, Teatrem
Polskim w Bielsku-Białej, Teatrem KTO i Operą Krakowską. W teatrze im. Stefana
Jaracza w Olsztynie realizował ruch sceniczny do spektaklu „Skórka
pomarańczowa”. W teatrze Hothaus odpowiedzialny za stworzenie ruchu scenicznego
do spektaklu „Proces” wg. Kafki oraz „Ferdydurke”. Uczy tańca
współczesnego. Jego wychowankowie studiują na wyższych uczelniach tanecznych w
Polsce i w Europie. Tworzy własne spektakle autorskie. Systematycznie prowadzi
warsztaty z tańca współczesnego w całej Polsce.
Karol Miękina
taniec współczesny |
|
Tancerz, aktor, choreograf oraz pedagog tańca. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu.
Występował na wielu festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce i za granicą m.in. w Niemczech, Rosji, Brazylii, Norwegii, Białorusi, Serbii, Czechach. Grał i tańczył w spektaklach tworzonych przez takich artystów jak: Ohad Naharin, Ewa Wycichowska, Jacek Łumiński, Jo Strømgren, Jan Peszek, Caroline Finn, Adolf Weltschek, Joseph Alter, Izadora Weiss, Cezary Tomaszewski, Janusz Skubaczkowski, Antony McDonald, Ole Martin Meland, Kaya Kołodziejczyk, Aleksander Kopański, Eryk Makohon, Wojciech Kościelniak, Michał Kotański, Paulina Wycichowska, Anna Rokita, Piotr Skalski oraz Włodzimierz Nurkowski. Były tancerz Polskiego Teatru Tańca – baletu poznańskiego oraz Bałtyckiego Teatru Tańca – Opery Bałtyckiej w Gdańsku. Obecnie współpracuje z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, z Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie, z Teatrem Bagatela, Teatrem Groteska, Teatrem Hothaus w Krakowie oraz Operą Krakowską.
W karierze choreograficznej wyróżnić można jego dwa autorskie spektakle: „public space” oraz „Homo religiosus”, które prezentowane były na wielu festiwalach teatralnych i tanecznych w Polsce. W 2014 roku został laureatem Programu Stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”.
Wojciech Terechowicz
elementarne zadania aktorskie |
|
Absolwent Akademii Teatralnej oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wieloletni współpracownik Teatru Lalki, Maski i Aktora „Groteska” w Krakowie. Wykładowca retoryki i sztuki mówienia w Zgromadzeniu Księży Misjonarzy w Krakowie oraz Wyższym Seminarium Duchownym Zakonu Paulinów. Były aktor Teatru Groteska. Odbył ponad 200 koncertów i recitali w kraju i za granicą w charakterze solisty. Preferuje repertuar klasyczny głównie barokowy, klasycystyczny i romantyczny. Trener pracy nad głosem, organizator licznych warsztatów teatralnych i wokalnych. Obecnie prowadzi działalność kulturalno – edukacyjną pod skrzydłami formacji Arsharter – skupiającą wszechstronnych artystów Krakowa.
Dominik
Olechowski
taniec jazzowy |
|
Zaczął tańczyć w wieku 18 lat. Początkowo dla
zabawy, lecz bardzo szybko zdecydował, że chce połączyć zabawę z pracą. Ćwiczył
w wielu stylach tanecznych, lecz po roku podjął decyzję, że taniec
Jazzowy/baletowy/współczesny to jest coś co chce robić. Swoją edukacje taneczną rozpoczął w Teatrze
Tańca DF w Krakowie oraz w Krakowskiej Akademii Tańca. Po wygraniu popularnego
programu tanecznego "You Can Dance - Po Prostu Tańcz" zdobył
stypendium do Broadway Dance Centre w Nowym Jorku co pozwoliło mu się szkolić u
najlepszych nauczycieli. Po kilku miesiącach w NY dostał zaproszenie do jednej
z najlepszych szkół baletowych na świecie - Master Ballet Academy w Phoenix,
gdzie spędził kolejne 2 lata.
Występował w wielu wydarzeniach artystycznych
wspólnie z Teatrem DF i Krakowską Akademią. Podczas swojej nauki w Master Ballet Academy
brał udział w wielu spektaklach tej szkoły. Odgrywał główne role na zaproszenie różnych
zespołów z Polski i z zagranicy: Caro Dance Theater, Fokine Ballet Company. Od 2013 roku jest w Polsce, gdzie wspólnie z 8
innych tancerzy bierze udział w spektaklu "Przemiany" w Teatrze
Groteska. Aktualnie pracuje nad
spektaklem "Homo Religiosus" w choreografii Karola Miękiny.
Dominika
Szala-Wentland
wiedza o tańcu |
|
Pedagog,
teoretyk tańca, tancerka, instruktorka tańca współczesnego. Absolwentka kursu
Body Mind Centering (IDME) w Bratysławie, studiów podyplomowych Teorii Tańca –
UM w Warszawie, Zarządzania Kulturą w Wymiarze Europejskim – AM
w Krakowie, studiów magisterskich Kulturoznawstwa UMCS w Lublinie, Projektu
Pilotażowego Wyższej Szkoły Sztuk Performatywnych przy Śląskim Teatrze Tańca,
Studium Baletowego przy Operze Nowej w Bydgoszczy.
Bierze udział w licznych
projektach, spektaklach, festiwalach, warsztatach w Polsce i zagranicą.
Współpracowała m. in. z Davidem
Zambrano, Yasmeen Godder, Hielke Diemer, Iwoną Olszowską (Eksperymentalne
Studio Tańca/Obszar Tańca), Jackiem Owczarkiem (Pracownia Fizyczna), Anitą
Podkową-Brańką (Scena Tańca Współczesnego, Teatr Witkacego), Erykiem Makohonem
(Krakowski Teatr Tańca) oraz pismami teatralnymi: Didaskalia, Teatr jaki i z
redakcjami festiwalowymi działającymi podczas Międzynarodowego Festiwalu
Teatrów Tańca „Dancing Poznan” (Polski Teatr Tańca) i Międzynarodowej
Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu (Śląski
Teatr Tańca).
Antoni Milancej
elementarne zadania aktorskie |
|
Urodzony w 1990 roku. Absolwent PWSFTviT w Łodzi. W zespole Teatru im. Juliusza Słowackiego jest od początku sezonu 2013/14.
Zgrał tutaj w: Każdy musi kiedyś umrzeć Porcelanko, czyli rzecz o Wojnie Trojańskiej w reż. Agaty Dudy-Gracz (2013), w Maskaradzie Michaiła Lermontowa w reż. Nikołaja Kolady (2013), Goodmanie Etgara Kereta w reż. Agaty Dyczko (2014), Romeo i Julii Williama Szekspira w reż. Marcina Hycnara (2015) czy w Wyzwoleniu Stanisława Wyspiańskiego w reż. Radosława Rychcika (2017).
Gościnnie występował w serialu Czas Honoru.
Anna Reichert
taniec współczesny |
|
Tańczy od 4 roku życia. Swoją edukację rozpoczęła w Zespole Baletowym Kanon, pod okiem Aiszy Hadyny. Przez wiele lat szkoliła się pod jej skrzydłami z techniki tańca klasycznego, co umożliwiło jej rozwój także w innych stylach tanecznych. Absolwentka Krakowskiej Akademii Tańca L’art de La Danse. W 2015 roku dołączyła do grona zawodowych tancerzy, uzyskując dyplom Tancerza-Artysty ZASP.
Od kilku lat rozwija swój warsztat w technikach Afro i jest członkiem grupy – TND Group. Miała okazje tańczyć na koncertach u boku największych gwiazd afro beat. Za największe wyzwanie tancerza uważa wszechstronność, dlatego nieustannie i z wielką pasją szkoli się i pobiera lekcje u instruktorów różnych styli.
Justyna Kaczmarska-Orawiec
taniec współczesny |
|
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Bacewiczów w Łodzi na kierunku wokalno-aktorskim o specjalizacji choreografia i techniki tańca. Wiele lat związana z Teatrem „Słowa i Tańca” Jadwigii Klimkowicz, gdzie zdobywała technikę aktorską i robiła projekty z aktorami Teatru Ludowego: Tadeuszem Łomnickim („Kobiety”, „Przygody Sindbada żeglarza”, „Płacz po Izoldzie – Gałczyński”) i Piotrem Piechą („Rozmyślajmy Dziś Wierni Chrześcijani”), z aktorkami Teatru Starego: Moniką Jakowczuk („Kubuś Puchatek”) i Urszulą Kiebzak, z aktorką teatru Grotowskiego: Sławą Bednarczyk oraz Janem Bożykiem (projekty o tematyce patryjotycznej)
Podstawy baletowe zdobywała pod okiem Svietłany Gajdy oraz Karoliny Kuligi w Krakowskiej Zawodowej Szkole Baletowej. Ukończyła liceum aktorskie w którym poszerzała wiedzę z techniki tańca klasycznego w klasie Tomasza Gołębiowskiego.
Swój warsztaty taneczny szkoli u wielu polskich oraz zagranicznych choreografów. Jej osiągnięcia i pomysły doceniono szeregiem nagród teatralnych jak i tanecznych. Zrealizowała wiele pozycji choreograficznych m.in:
– „Homo Castigus” reż. Tomasz Gołębiowski, choreograf
– „Solilandia” dla telewizji Ziarno w reżyserii Beaty Kołodziej, choreograf
– „Bajkowej podróży w czasie” wg scenariusza bajkopisarki Beaty Kołodziej, choreograf
– „Syn Smoka” reż. Tadeusz Łomnicki, choreograf
-„Akt Równoległy” reż. Tadeusz Łomnicki, konsultacja choreograficzna
– „Czary-Mary” reż. Piotra Męderak, choreograf
-„Cracow Fashion Week”, choreograf
Ponadto brała udział w projekcie Lech Party Inspirations 2.0, który był emitowany w TVN, VIVA Polska, MTV Polska oraz „Butik Pink Sunrise”, tancerka biorąca udział w programach telewizyjnych, reklamach m.in. „Tak to leciało”, „Mona Vie”.
Obecnie wykładowca w Szkole Choreografii oraz Szkole Aktorskiej Spot.
Właścicielka Agencji Tanecznej iLike.
Przygotowani przez nią tancerze zdobywają czołowe miejsca na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach.
Monika Filipowicz
elementarne zadania aktorskie |
|
Aktorka, absolwentka Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku.
Animatorka materii nieożywionej. Zdarza jej się również animować materię bardzo ożywioną - dzieci. Oprócz pracy scenicznej i pedagogicznej zajmuje się działalnością warsztatową dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Prowadzi zajęcia z maski, animacji lalek i teatru przedmiotu oraz warsztaty dla osób pragnących zdobyć wiedzę i umiejętność bezpiecznego posługiwania się głosem.