dziennik elektroniczny

Rada artystyczna

RADA ARTYSTYCZNA
INNOWACJI TANECZNO- TEATRALNEJ
W XXX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGOW KRAKOWIE
 
 
Aleksander Kopański
kierownik artystyczny, taniec współczesny

Tancerz, choreograf, aktor. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej. Przez 10 lat trenował wyczynowo akrobatykę zdobywając sportową klasę mistrzowską. Posiada dyplom tancerza zawodowego, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich, oficjalnie honorowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Przez ponad siedem sezonów tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu (jednego z pierwszych obok Poznania teatrów tańca współczesnego w Polsce). Jego debiut sceniczny miał miejsce w Indiach. Od tamtego czasu występował z teatrem w Kanadzie, Chinach, Wielkiej Brytanii, oraz krajach całej Europy. Prowadził zajęcia z body conditioning oraz z tańca współczesnego w ramach Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu, jak również w ramach Studium Teatru Fizycznego powstałym przy ŚTT.
Aktualnie współpracuje z Teatrem Słowackiego, Teatrem Polskim w Bielsku-Białej, Teatrem KTO i Operą Krakowską. W teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie realizował ruch sceniczny do spektaklu „Skórka pomarańczowa”. W teatrze Hothaus odpowiedzialny za stworzenie ruchu scenicznego do spektaklu „Proces” wg. Kafki oraz „Ferdydurke”. Jest kierownikiem artystycznym innowacji taneczno teatralnej w XXX Liceum w Krakowie. Uczy tańca współczesnego. Jego wychowankowie studiują na wyższych uczelniach tanecznych w Polsce i w Europie. Tworzy własne spektakle autorskie. Systematycznie prowadzi warsztaty z tańca współczesnego w całej Polsce. 
 
Anita Podkowa
taniec współczesny, joga

Ukończyła Akademie Wychowania Fizycznego w Krakowie, Studium Choreograficzne organizowane przez Ministerstwo Kultury i Sztuki oraz Nowoczesny System Edukacji Kształcenia Nauczycieli Tańca Współczesnego i Choreografów zorganizowany przez Śląski Teatr Tańca w Bytomiu. Dyplomowany nauczyciel Jogi met. BKS IYENGARA z praktyką w Międzynarodowym Instytucie Jogi w Punie w Indiach. Założyciel i kierownik artystyczny SCENY TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO w Krakowie, reżyseria choreografia spektakli - Nim spadnie ostatni liść, Gonił mnie welon, La loba, Krótka historia potarganej sukienki, In Limbo. Twórca Studia Tańca i Studia Jogi w PARKU WODNYM W KRAKOWIE. PRACA W TELEWIZJI TVN, oprawa artystyczna i choreografia do programów - Gorączka złota, Droga do gwiazd, Ciao Darwin, Majewski Show oraz finał Miss Polonia i Miss Świata a także Wieczory Kabaretowe Dwójki dla programu 2 TVP. Wieloletnia współpraca z Kabaretem Pod Wyrwigroszem oraz Teatrem Cogitatur z Katowic i KTO z Krakowa. Od 8-miu lat choreograf TEATRU WITKACEGO w Zakopanem, choreografia i ruch sceniczny do spektakli - Dementia Praecox Zakopianiensis, Barabasz, Człapówki, Ccy Witkacy Menażeria, Don Kichot, Between, Linie równoległe, Na niby naprawdę, Halny oraz spektakl dyplomowy PWST = Sonata B. Opracowanie artystyczne i choreografia do spektakli: Babcia mówi pa pa i Piękna Lucynda w Teatrze im. Ludwika Solskiego w Tarnowie. Współpraca choreograficzna w Teatrze lalek w Warszawie podczas realizacji bajki Co słychać? Ruch sceniczny do spektaklu Drakula, wagina dla Teatru Polskiego w Poznaniu. PEDAGOG TAŃCA WSPÓŁCZESNEGO klas taneczno-teatralnych w 30 Liceum Ogólnokształcącym im Św. brata Alberta Adama Chmielowskiego w Krakowie oraz wykładowca zajęć jogi i ćwiczeń psychosomatycznych na Akademii Wychowania Fizycznego również w Krakowie.
Alina Towarnicka-Niedźwiedź
taniec klasyczny
 
 

Dyplomantka Warszawskiej Szkoły Baletowej, od 1975 r. była związana z Operą Krakowską, gdzie jako I Tancerka zatańczyła główne partie w wielu spektaklach baletowych m.in "Królewna Śnieżka", "Coppelia", "Kopciuszek", "Carmen", "Anna Karenina" czy "Cudowny Mandaryn. Poza udziałem w baletach brała również czynny udział w całym repertuarze operowym i operetkowym. W tym okresie współpracowała też z kabaretem, filmem i telewizją jako tancerka i choreograf. Pełniła różne funkcje w teatrze, była asystentem choreografa, inspektorem baletu, a w latach 2003 - 2006 kierownikiem Zespołu Baletowego.
Od wielu lat zajmuje się pracą pedagogiczną, początkowo w Studiu Baletowym przy Operze Krakowskiej, następnie zakłada wraz z mężem Wacławem Niedźwiedziem Studio Baletowe w Chrzanowie oraz Studio Tańca Klasycznego w Krakowie. Od roku 2005 prowadzi zajęcia z tańca i ruchu scenicznego ze studentami Wydziału Wokalno - Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Jest autorką wielu choreografii do różnego rodzaju koncertów operetkowych, koncertów baletowych dla dzieci, spektakli baletowych w Operze Krakowskiej oraz spektakli przygotowywanych przez studentów Wydziału Wokalno - Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Od roku 2009 współpracuje jako pedagog i choreograf z Zespołem Baletowym "Cracovia Danza", a od 2010 r.  prowadzi zajęcia z techniki tańca klasycznego w klasach teatralno- tanecznych w XXX LO. 
 
          Wacław Niedźwiedź
        taniec klasyczny

 
 
Artysta baletu, absolwent Bytomskiej Szkoły Baletowej , tańczył na wielu scenach operowych i baletowych w Polsce m.in. w Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, BYtomiu i w Krakowie. Ma na swoim koncie główne partie w spektaklach baletowych takich jak: "Jezioro Łabędzie", "Giselle", "Don Kichot", "Korsarz", "Kopciuszek", "Królewna Śnieżka", "Carmen", "Anna Karenina", "Paquita", "Cudowny Mandaryn".
Od wielu lat zajmuje się pracą pedagogiczną , początkowo w Szkole Baletowej w Bytomiu, następnie w Studio Baletowym przy Operze Krakowskiej. W 1998 r. zakłada wraz z żoną Aliną Towarnicką Studio Baletowe przy Domu Kultury w Chrzanowie, gdzie przez dwanaście lat pracuje z dziećmi i młodzieżą ucząc różnych technik tanecznych. Zajmuje się również realizacją koncertów baletowych. W roku 2000 zakłada i prowadzi Studio Tańca Klasycznego w Krakowie - które istnieje do dzisiaj. Od roku 2012 współpracuje z XXX LO, gdzie prowadzi z młodzieżą klas teatralno- tanecznych zajęcia z techniki tańca klasycznego.
 
Anna Barańska - taniec ludowy
 
Wieloletni choreograf, instruktor i tancerz w zespole pieśni i tańca "Nowa huta".

       Joanna Rudkowska-Madeyska 
    zajęcia teatralne
 
 

Z amatorskim ruchem teatralnym jest związana od dziecka. Najpierw jako obserwator krakowskich festiwali, później aktorka zespołów teatralnych SCENY „i” i w końcu jako reżyser.
Pracę z młodzieżą i dziećmi rozpoczęła w 1996 roku. Jako instruktor teatralny w MDK im. Andrzeja Bursy, CM im. Dr Henryka Jordana i XXX Liceum Ogólnokształcącym im. św. Brata Alberta - Adama Chmielowskiego w Krakowie zrealizowała blisko 50 premier. Są wśród nich adaptacje prozy, dramatu, spektakle poetyckie i najbliższe mojemu sercu – propozycje autorskie. Prowadzone przez nią grupy teatralne brały udział w wielu festiwalach na terenie całej Polski zdobywając nagrody i wyróżnienia.
 
Dominika Szala-Wentland
wiedza o tańcu
 

Pedagog, teoretyk tańca, tancerka, instruktorka tańca współczesnego. Absolwentka kursu Body Mind Centering (IDME) w Bratysławie, studiów podyplomowych Teorii Tańca – UM w Warszawie, Zarządzania Kulturą w Wymiarze Europejskim – AM w Krakowie, studiów magisterskich Kulturoznawstwa UMCS w Lublinie, Projektu Pilotażowego Wyższej Szkoły Sztuk Performatywnych przy Śląskim Teatrze Tańca, Studium Baletowego przy Operze Nowej w Bydgoszczy.
Bierze udział w licznych projektach, spektaklach, festiwalach, warsztatach w Polsce i zagranicą. Współpracowała m. in. z  Davidem Zambrano, Yasmeen Godder, Hielke Diemer, Iwoną Olszowską (Eksperymentalne Studio Tańca/Obszar Tańca), Jackiem Owczarkiem (Pracownia Fizyczna), Anitą Podkową-Brańką (Scena Tańca Współczesnego, Teatr Witkacego), Erykiem Makohonem (Krakowski Teatr Tańca) oraz pismami teatralnymi: Didaskalia, Teatr jaki i z redakcjami festiwalowymi działającymi podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Tańca „Dancing Poznan” (Polski Teatr Tańca) i Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu (Śląski Teatr Tańca).

Dominik Olechowski 
taniec jazzowy
 
 

Zaczął tańczyć w wieku 18 lat. Początkowo dla zabawy, lecz bardzo szybko zdecydował, że chce połączyć zabawę z pracą. Ćwiczył w wielu stylach tanecznych, lecz po roku podjął decyzję, że taniec Jazzowy/baletowy/współczesny to jest coś co chce robić. Swoją edukacje taneczną rozpoczął w Teatrze Tańca DF w Krakowie oraz w Krakowskiej Akademii Tańca. Po wygraniu popularnego programu tanecznego "You Can Dance - Po Prostu Tańcz" zdobył stypendium do Broadway Dance Centre w Nowym Jorku co pozwoliło mu się szkolić u najlepszych nauczycieli. Po kilku miesiącach w NY dostał zaproszenie do jednej z najlepszych szkół baletowych na świecie - Master Ballet Academy w Phoenix, gdzie spędził kolejne 2 lata. 
Występował w wielu wydarzeniach artystycznych wspólnie z Teatrem DF i Krakowską Akademią. Podczas swojej nauki w Master Ballet Academy brał udział w wielu spektaklach tej szkoły. Odgrywał główne role na zaproszenie różnych zespołów z Polski i z zagranicy: Caro Dance Theater, Fokine Ballet Company. Od 2013 roku jest w Polsce, gdzie wspólnie z 8 innych tancerzy bierze udział w spektaklu "Przemiany" w Teatrze Groteska. Aktualnie pracuje nad spektaklem "Homo Religiosus" w choreografii Karola Miękiny.
 
      Jakub Krzak 
     taniec towarzyski
 
 
Magister Wychowania Fizycznego na AWF Kraków, Dyplomowany trener II klasy tańca sportowego, instruktor tańca sportowego, Wiceprezes Małopolskiego Związku Tańca. Od wielu lat prowadzi zajęcia z przedszkolakami, dziećmi szkolnymi, młodzieżą i dorosłymi. Jego wychowankowie to Półfinaliści GERMAN OPEN CHAMPIONSHIPS, Mistrzowie Polski, Mistrzowie Polski Południowej, Mistrzowie Okręgu Małopolskiego, zwycięzcy Turniejów zagranicznych. Po za tańcem interesuje się sportami zimowymi (trener II klasy narciarstwa zjazdowego, instruktor narciarstwa), teatrem (aktor teatru "Krynologi”), dziennikarstwem sportowym. Założyciel i trener Klubu Tańca Elita. Właściciel Elita Dance Center.
Dziennik
 Dzwonki
0. 7.10 - 7.55
1. 8.00 - 8.45
2. 8.55 - 9.40
3. 9.50 - 10.35
4. 10.45 - 11.30
5. 11.40 - 12.25
6. 12.35 - 13.20
7. 13.40 - 14.25
8. 14.30 - 15.15
9. 15.20 - 16.05

archiwum