dziennik elektroniczny

Wyjazd do Francji

Szkolną tradycją stał się coroczny wyjazd delegacji młodzieży do Beaune-la-Rolande w Regionie Centralnym Francji. Współpraca naszej szkoły z Lycée Professionnel Agricole sięga 2004 roku.
W tym roku gościliśmy tam w dniach 07 – 12 grudnia 2017 r na zaproszenie pana dyrektora Cedrica Puisais.
Głównym  motywem naszego pobytu we Francji był udział w XXX Targach Ziemi « Journées du Terroir », w których uczestniczyło ponad 40 wystawców regionalnych a ponadto delegacje z Czech, Włoch oraz Polski. Mieliśmy niebywałą okazję zaprezentowania podczas Targów Ziemi niezwykłego bogactwa kulturowego, atrakcji turystycznych oraz specjałów gastronomicznych miasta Krakowa i całej Małopolski. Dla młodzieży był to również sprawdzian umiejętności językowych w kontaktach z odwiedzającymi nasze stoisko gośćmi targów.Okazji do rozmów w języku francuskim lub angielskim nie zabrakło. Odbyły się liczne spotkania  z młodzieżą francuską. Nasi uczniowie brali udział w warsztatach językowych, kulturowych, florystycznych.
Dopełnieniem naszego pobytu we Francji była wycieczka do Paryża. Na początek zjedliśmy obiad w uroczej restauracji, na statku przycumowanym u brzegów Sekwany. Nasi francuscy gospodarze zapewnili nam zwiedzanie miasta z perspektywy rzeki. Płynęliśmy bowiem statkiem rzecznym Bateaux Mouches podziwiając po drodze kilka, spośród 35 romantycznych,  paryskich mostów,  a także gmachy Muzeum Orsay,Akademii Francuskiej, Luwru, zabudowę wyspy La Citéz  katedrą Notre-Dame, Pałacem Sprawiedliwości i Conciergerie. Spacerowaliśmy po najpiękniejszej paryskiej ulicy les Champs Élysées, patrząc z zachwytem m.in. na sylwetkę Łuku Triumfalnego. Odwiedziliśmy symbol i największą atrakcję turystyczną Paryża wieżę Eiffla (Tour Eiffel), spojrzeliśmy na „Żelazną Damę” z placu Trocadéroznajdującego się po drugiej stronie Sekwany.
Wieczorem, ostatniego dnia pobytu odbyło się pożegnalne spotkanie młodzieży francuskiej z naszą grupą. Obecny był również pan dyrektor Cedric Puisais.  Dziewczęta z liceum miały okazję zaprezentować próbkę swego talentu podczas tanecznego pokazu.  Pożegnaliśmy się ale w styczniu zobaczymy się ponownie, bowiem grupa uczniów z Lycée Professionnel Agricole z  Beaune-la-Rolande, wraz z nauczycielami przyjadą do Krakowa.
À bientôt!

Organizatorkami wyjazdu oraz opiekę pełniły p. Renata Śliwa i p. Małgorzata Gauza
Zdjęcia w galerii są autorstwa ucznia klasy IIIB liceum Kamila Losiaka.