dziennik elektroniczny

LONDYN 2017

27 marca- poniedziałek
Nasza podróż autokarem zaczęła się w Krakowie i prowadziła przez Niemcy, Holandię, Belgię i Francję.

28 marca- wtorek
Po dotarciu do Calais zostaliśmy przetransportowani do Dover Eurotunelem, który znajduje się 55-70 metrów pod dnem morza. Podróż z prędkością 160 km/h odbyliśmy pociągiem wahadłowym w ciągu 35 minut. Nie musieliśmy nawet wysiadać z autobusu.Po przyjeździe do Londynu i krótkim odpoczynku udaliśmy się na pierwsze zwiedzanie miasta wzdłuż brzegów  Tamizy. Zobaczyliśmy m. in. The Shard, London Bridge, Southwark Cathedral, Millenium Bridge i St.Paul’s Cathedral.Wieczorem udaliśmy się do naszych angielskich rodzin na obiadokolację i nocleg.

29 marca –środa
Dzień zaczęliśmy od Buckingham Palace, gdzie byliśmy świadkami widowiskowej zmiany warty. Następnie przespacerowaliśmy się przez St.James' Park pod gmach Opactwa Westminster. Byliśmy również pod Houses of Parliament i słynną Wieżą Zegarową z Big Benem. Usiłowaliśmy również pobić rekord w ilości osób mieszczących się w angielskiej budce telefonicznej. Słynną ulicą Whitehall doszliśmy do Trafalgar Square, mijając po drodze siedzibę Premiera pod adresem 10 Downing Street oraz bramy Stajni Królewskich. W Galerii Narodowej zobaczyliśmy m.in. słynne ”Słoneczniki" van Gogh’a oraz dzieła Leonarda da Vinci.Duże wrażenie zrobiła na nas wizyta w China Town w dzielnicy SOHO- centrum rozrywki Londynu. Tam nasz przewodnik obdarował nas chińskimi ciasteczkami z indywidualnymi wróżbami. Zwiedzanie zakończyliśmy na Piccadilly Circus, gdzie zakupiliśmy pamiątki.

30 marca-czwartek
Dzień muzeów zaczęliśmy od Muzeum Historii Naturalnej, a następnie odwiedziliśmy najstarsze i największe muzeum w Wielkiej Brytanii – British Museum, posiadające ponad 8 milionów eksponatów ilustrujących i dokumentujących historię ludzkości od jej początku do czasów współczesnych. Ostatnim i wywierającym największe wrażenie było Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s, gdzie zrobiliśmy sobie zdjęcia ze znanymi postaciami oraz wzięliśmy udział w improwizowanej przejażdżce londyńskimi taksówkami, podczas której w spektakularny sposób została przedstawiona historia Anglii. Na zakończenie obejrzeliśmy emocjonujący, zawierający efekty specjalne, film 4D o Londynie.

31 marca- piątek
Po przejeździe pod Tower of London i most zwodzony Tower Bridge oraz wysłuchaniu fascynujących historii dotyczących historii Anglii udaliśmy się na rejs statkiem turystycznym po Tamizie. Kolejną atrakcją była przejażdżka karuzelą zwaną London Eye, podczas której mogliśmy podziwiać panoramę Londynu. Na ulicy Oxford Street zrobiliśmy zakupy, a największym powodzeniem cieszył się popularny angielski sklep sieciowy Primark. W restauracji zjedliśmy tradycyjny angielski posiłek „fish &chips” lub „chicken &chips”. Sterowaną komputerowo kolejką miejską udaliśmy się do Greenwich, gdzie zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia na południku „0” stojąc jedną nogą na półkuli zachodniej, a drugą na wschodniej. Mieliśmy również okazję podziwiać piękne widoki podczas zachodu słońca i zrelaksować się przed podróżą. Stamtąd udaliśmy się w drogę powrotną do domów. Odcinek z Dover do Calais pokonaliśmy promem, którym płynęliśmy 1,5 godziny. Mieszkanie u rodzin angielskich było dla nas interesującym doświadczeniem. Mieliśmy okazję poznać warunki  mieszkaniowe, styl życia i żywienia przeciętnej angielskiej rodziny, a przede wszystkim sprawdzić i podszkolić nasze umiejętności komunikacji w języku angielskim. Po mieście poruszaliśmy się londyńskim metrem oraz czerwonymi londyńskimi autobusami.Wycieczkę prowadził profesjonalnie wspaniały, niezapomniany przewodnik turystyczny p. Jacek Furmańczyk ( www.voyage.pila.pl), który barwnie i niezwykle ciekawie przekazywał nam informacje o Londynie i historii Anglii. Opiekunami wycieczki były panie: Agnieszka Pisarczyk, Ewa Gryszka, Małgorzata Połomska, Joanna Cholewa-Seremet.

Relacja z podróży autorstwa p. M.Połomskiej, Londyn w obiektywie p. E. Gryszki i p. A. Pisarczyk.

Zapraszamy do zapoznania się z galeriami zdjęć: